Suntarbetslivs kommunikationsrum

För kommunikatörer i Suntarbetslivs partsorganisationer

Suntarbetslivs Hållbara arbetstider

Här finns underlag i form av bilder och att använda i din organisations kanaler.

Frågan om skärpta regler om minst 11 timmars dygnsvila är aktuell. Suntarbetslivs nya verktyg ”Hållbara arbetstider” är ett stöd för att hålla en dialog om arbetstider på arbetsplatsen. Det ger fakta, dialogfrågor och inspiration kring hur andra har gjort.

Frågan om dygnsvila tas upp tillsammans med tips på hur man kan planera och förlägga arbetstiden, enligt uppdaterat kollektivavtal och EU:s arbetstidsdirektiv.

Här finns fakta, filmer, dialogfrågor och inspiration kring hur andra har gjort. Den aktuella frågan om dygnsvila tas även upp.

Verktyget passar bra att använda i samverkan och på arbetsplatsträffen. Målgrupperna är chefer, skyddsombud, HR och medarbetare inom kommun, region och kommunala företag.

Till Hållbara arbetstider

Klicka här för att ladda ned bilder

Här finns bilder som hör till verktyget. Materialet går att ladda ned tillsammans i en zip-fil men varje fil går också att ladda ned för sig. Byline skrivs så här: Fotografens namn/Suntarbetsliv. Fotografens namn hittar du vid respektive bild. Bilderna får endast användas för att kommunicera Suntarbetsliv.

För mer information

Malin Ljungzell, projektledare
[email protected]

Tove Grönkvist, kommunikatör
[email protected]